måndag 14 november 2011

Maple cream macarons…a lovely sweet in the Autumn.

Maple cream macarons…a lovely sweet in the Autumn...

Nu är det höst!! När man tittar ut i himlen då blir det grå och riktigt kyligt i luften. Jag tycker att det är tråkigt. Jag gillar inte kalt haha men det är ju bättre än för varm som i Thailand i mitt hemland. Just nu finns bara en sak som jag älskar att göra är att stanna hemma och baka lite goda bakverk.
Jag älskar att baka macarons. Jag tycker att den här kakan är väldigt söta och riktigt underbart!! Jag har jätte mycket macarons recept att prova baka men till slut har jag ett favorit recept från Laduree som jag tycker att det var ett perfekt recept för mig.
Den här gången väljer jag att baka lila macarons med Lönnsirap, jag tror att många mina bloggläsare gillar Lönnsirap eftersom de är väldigt gott och passar perfekt med creamcheese som jag använder till min macarons fyllning. Ibland man blir tröt med smörkräm så om ni vill kan man använda creamchees istället och jag tycker att det passar mycket perfekt till den lilla söta macarons.
Om någon intressera Laduree recept som jag använder för att baka macarons kan ni titta i den här My Laduree macarons som jag visar för ett tag sedan. För mig att baka macarons är alltid spännande, ibland använde jag de gamla äggvitor som jag lämna i rumtemperatur och ibland använde jag de nya äggvitor som jag tar de ut precist från mitt kylskåp och det funkar jätte bra som vanligt.
Maple creamcheese fyllning.

- creamcheese (philadenfia) 100 g
- Lönnsirap 1-2 msk
- Florsocker

Blanda creamcheese med lönnsirap och tillsätt lite florsocker till ni får tillräcklig smak.
I love you my sweet macarons...
Sana made by love...

15 kommentarer:

Marsipan Freak sa...

Fantastiskt fina! Jag förstår inte hur du får dom så släta! Duktiga du :)

Mårtenssons kök sa...

Jättefina, härlig färg! Och fina bilder (som vanligt! )

Tulipan´s bakverk sa...

mmm så goda å fina dom blev :) MUMS

Sweet Passion sa...

gu va vackert,helt mållös då man ser dina bakverk.true artist yes you are

Amy's piece of cake sa...

Mums, va gott det ser ut och vilka fantastiskt fina bilder du tar!

Tina N sa...

Så fina de blev och vilka härliga bilder med höstlöven! :)

Katarina sa...

Så vackra och vilka härliga färger!

Tove sa...

Så otroligt vackra macarons som dessutom ser jättegoda ut! Färgerna är härliga, och dina bilder så fina!

Anonym sa...

Konstigt hur det kan va, jag hatar kylan och skall åka till Thailand om 3 veckor :) äääälskar den värmen där!

Du har verkligen lyckats med dina macarones! Jättefina!!! Jag misslyckas varje gång :(

Vardaxlyx sa...

Vilka fina söta macarons =) Helt fantastiska!!

Carina sa...

Vilka vackra macarons!! Du är så duktig!!

Katja sa...

Fint, vackert och frestande bilder :-). Älskar macarons!

sana sa...

Tack så mycket från mitt hjärtat för alla fina kommentera!! jag blir jätte glada ;)

Kaksmulan sa...

Underbara!! vilka härliga färger!

Alexandra - Kärlek på tallrik sa...

Helt fantastiska - som alltid! De ser verkligen helt underbara ut! Det är ju jättesvårt att göra snygga macarons, men du får det att se jätteenkelt ut <3 Låter väldigt goda också, jag älskar lönnsirap!