söndag 12 februari 2012

Sweet moment with my macaron.

Rose macaron for my sweet moment...
Här kommer mina macarons som jag göra för ett tag sedan. Jag älskar att baka macaron och det bli alltid roligt när jag baka de söta kakorna. Jag göra macarons i två olika smaker, de första är ros macarons. Mina ros macarons fylla jag med rose butter cream och de andra är sea salt caramel macarons som jag fylla med salta caramel butter cream fyllning.
Jag är alltid nöjd med mitt macarons recept som jag använda varje gången när jag baka macarons och det finns här. Jag skriver bara fyllningen recept som jag använde till mina macarons om ni prover och blir nöjd så blir jag alltid glada!!

Crème au beurre au ros.

Mjuk smör (room temperature), 250gr
Vatten, 30ml
Rosvatten 20 ml
socker 140ml
ägg 2
äggulor 2
Rosessens 1 tsp

Vispa mjukt smör tills det blir en krämig konsistens. Häll vatten och socker på låg / medelvärme. Värm tills det når 118 ° C. Under tiden, vispa äggulor och ägg, helst i en stand mixer tills de bleka. När sockerlagen har nått rätt temperatur, häll på ägg (med mixer på hög hastighet) Sänk hastigheten och blanda tills temperaturen sänker, bör de vara ha samma temperatur .... Lägg i smöret gradvis. Blanda tills du får en slät kräm och lägg till ros essence och några droppa karamellfärg.
sea salt caramel macaron....love is not just sweet!!
Om mina kära blog läsare vill göra lite present till någon som ni älskar tycker jag att macarons är ju ett perfekt bakverk som passa bra med alla hjärtans dag present. Jag hoppas att alla mina blog läsare har en fint dag i varje dag….happy valentines day!!


Sea salt caramel buttercream

200g + 2 tsk störsocker
50ml vatten
50ml vispgrädde
340g mjuk smör
4 äggvitor, rumtemperator
1 tsk vaniljsocker
1 tsk sea salt

1. Göra caramel, lägg 100g + 2 tsk sockret i kastrull och kokade till sockerblandningen blir mörkbron och häll försiktigt vispa grädden i kastrullen och låt de svalna.
2. Blanda äggvitor, strösocker, vaniljsocker i en ren rostfri bunke. Rör till sockret har löst upp sig.
3. Vispa till maräng över ett vattenbad (i bunke över kokande vatten) till cirka 65 grader.
4. Tag av bunken från värmen och vispa med elvisp tills marängen blivit helt kall.
5. Klicka ner rumstempererat mjukt smör lite i taget och vispa krämen luftig i cirka 15 minuter.
6. rör ner caramel i krämen och arbeta krämen blank
Love is in the air...
Sana made by love...

7 kommentarer:

Anonym sa...

Vackra synd att jag inte gillar macarons fast dina ser goda ut! ha en fin dag kram Sofia

Tulipan´s bakverk sa...

så vackra å säkert så goda :)

Tina N sa...

Vilka fina macarons du gör! :)
Ha en bra Alla hjärtans dag!

Parich's kitchen sa...

so beautiful n perfected macarons kaa

Sockertussen sa...

Underbara Macaroons!!

Hanna sa...

jätte fina värkligen går det att få receptet på dina macarones? varma hälsningar.

Napangpond sa...

they are beautiful ka