lördag 25 februari 2012

Raspberry & Pistachio cake...I always love you!!

Raspberry & Pistachio cake...I always love you!!
Ibland blir man sugen för att göra tårta. Jag är alltid älskar att baka och hitta på nya saker att prova. Jag tycker att pistageo och hallon är en riktigt perfekt kombination, Jag älskar de båda och här är min tårta som jag göra med de två härligt ingrediens.
Raspberry & Pistachio cake är en av min dröms tårta som jag önskar att göra för länge sedan. Det blir min fantasi tårta som jag skaffa från min favorit saker. Jag älskar pistageo nötter, jag gillar hallon därför att de är gott, nyttig och gulligt bär, och jag älskar crème au beurre au pistache eftersom de är fantastisk gott hihi.
Raspberry & Pistachio cake är en ganska fint tårta som jag har aldrig gjort förut. Min tårta är gjorde av Biscuit Joconde Pistache, hallongele´och crème au beurre au pistache. Det blir extra mycket jobb att göra den här tårtan eftersom jag måste göra pistageo tårtbottnen, hallongele´ och pistageo smörkräm, då blir det kräva jätte mycket tid men jag är väldigt nöjd med resultat.
Jag känner mig så lyckligt när jag smaka den här tårtan. Det blir rätt kombination, härligt smak och de ser riktigt fint ut, jätte nöjd jag blivit ovh jag fick en riktigt bra comment från min man också hehe.

Raspberry & Pistachio cake.

Biscuit Joconde Pistache


100g ............................... mandelmjöl
100g ............................... florsocker
30g ................................. Cakemjöl
3 ...................................... ägg
100g ............................... äggvitor
20g ................................. osaltat smör
20g ................................. socker
30g ................................. Pistageo pasta
......................................... Grön karamellfärg

- Värm ugnen till 200 ° C linje bakplåt 11 inch* 17 inch med bakplåtspapper.
- Blanda mandelmjöl, florsocker, mjöl, pistasch pasta och hälften av ägget tillsammans tills slät smet, blanda i resten av ägget (och färgen om du använder), ställa åt sidan.
- Samtidigt smälta smöret och ställ åt sidan.
- Lägg ¼ kopp av pistageosmet i det smälta smöret och blanda väl.
- Häll sedan blandningen tillbaka i skålen.
- Vispa äggvita och socker tills hård skum och vik maräng i pistageosmeten till en slätt smet., häll sedan smeten i den förberedda plåten.
- Grädda i 10-12 minuter och låt kakan svalna.

För hallongele´

1 påse Vegegel
1/4 cup kallt vatten
4 cup frysta hallon
1/2 cup socker

- Linje bakplåt med bakplåtspapper.
Strö vegegel över det kalla vattnet och häll sedan på hallon och socker.
- På medelvärme, Koka upp hallon och sockret till sockret är upplöst och bären är helt mjuk och krossa sedan bären med en sked.
- Ta bort från värmen.
Häll sedan i bakplåten, låt de svalna och ställ i kylskåp för att stelna.

För "crème au beurre au pistache"
(pistachio butter cream)

soft butter (room temperature), 250gr
water, 50ml
sugar, 140ml
eggs, 2
yolks,2
**pistachio essence, 1 tsp

Vispa mjukt smör tills det blir en krämig konsistens. Häll vatten och socker på låg / medelvärme. Värm tills det når 118 ° C. Under tiden, vispa äggulor och ägg, helst i en stand mixer tills de bleka. När sockerlagen har nått rätt temperatur,häll på ägg (med mixer på hög hastighet) Sänk hastigheten och blanda tillstemperaturen sänker (Bravo! du har gjort en "pâte à bombe"), bör de vara något varm, faktiskt bör ägg ochsmör ha samma temperatur .... Lägg i smöret gradvis. Blanda tills du får en slät kräm ... Lägg till pistaschessence och några droppa karamellfärg.
Montage

- Skära i pistageo tårtbottnen i 2 lika dela.
Placera jelly över de första pistageo tårtbottnen och lägg sedan de andra på jellyn
- Skära kaka i två lika delar och spackla med tunna lager av crème au beurre au pistache och lägg de andra på.
- Spritsa crème au beurre au pistache på kakan och sila pistageo mjöl över krämen och dekorera med hallon.
Bon apetit!!

Sana made by love...

3 kommentarer:

Katarina sa...

Alltså, vilken vacker kaka, skulle gärna smaka genast på den!

Tove sa...

Oj så vacker, så fint med det gröna och röda! Och skoj med lite mer utmanade recept, speciellt när slutresultatet blir så där bra! :)

Amy's piece of cake sa...

UNDERBAR Sana! Så fina bilder mums!