torsdag 11 februari 2010

Macaron med nutella fyllning...................jag är lyckas igen!!



Idag bakade jag Macarons med Lindas recept, det jätte mycket bra recept jag lova hehe :)



Jag hade olyckas många gången innan jag användade linda recept men jag vet inte varför, eftersom läst jag recept från linda och jag gjort samma step som hon skrev i hennes blog jag blev nöjd igen med macarons tack sååå mycket linda !!!



Lindas recept för lille söta macarons

• 100 g. mandel spån
• 100-110 g. äggvitor
• 4-5 msk strösocker
• 200 g florsocker
* Mixa florsocker och mandel i mixer och sila mandeln kasta de stora bitarna eller mixa igen
* in större skål, vispa äggvitan när börjar skumma tillsätt sockret 1 matsked i taget ,försätta vispa tills maräng en är tjock och glansig.
* Häll försiktigt i mandelblandningen i marängen och rör med en slickepott .
* Tillsätt eventuellt karamellfärg.
* Fyll en spritpåse med rund tyll och spritsa ut små klickar på ett bakplåtspapper och låt dem vila i 60 minuter.
* Varm ung till 150 grader och grädda 15 minuter och låt dem svalna och fyll med valfri fyllning!!

*** om vill ha choklad smak bara tillsatte två matskved cocoapulver i smeten ***



jag gilar din recept och älska din blog du är fantastisk Linda!!

9 kommentarer:

Hanna - Bakfnatt sa...

Oh, Sana! Så fina de är!!

dailydelicious sa...

Very lovely ka!

Tove sa...

Jättelyckade, och de måste ha varit hur goda som helst med nutella i!

sana sa...

hej hanna!
jag var lyckaste igen hehe

hej k'puk
you are so good in baking like my idol hehe :p
hej tove
det var absolute goda med nutella i!

Linda sa...

Åh, vad fina de blev! Mycket finare än de jag gör ;) Du är verkligen ett macaronsproffs. Kul att du fått användning för receptet! Kram och ha en fortsatt trevlig kväll!

sana sa...

tack linda för din fina recept!!

Lajke sa...

Hur fick du den blå/turkosa färgen? :)

/Lajke

claudia sa...

Hej Sana.

Vilken fin blogg du har!
Jättefina macarons du har gjort, de ser helt perfekta ut.
Dina macarons ser ut som såna man köper på i en affär.
Den turkosa färgen var jättefin med den nutellafärgen.
Jag är glad jag hamnade på din fina blogg.
Ha det bra

Hälsningar Claudia

Jossi sa...

Såå fina! Hur gjorde du med fyllningen, är det bara nutella eller har du blandat något mer i?