onsdag 9 juni 2010

Aloha party cupcake!!...en roligt cupcake för din fest

En härlig sandstrand och hawaii blomma, perfekt för aloha partyt!

En fin chokladcupcake med Philadelfia frosting och knaprig digistivekex!


det är mitt bidrag hos madde som jag tävla om *TÄVLA MED DIN BÄSTA CUPCAKE!!* och jag gjorde super goda choklad cupcake med cream cheese frosting och jag gjorde kokosträ, en lite havet och sand hihi det var roligt saker med söta saker!!

Aloha party cupcake!!

recept för min aloha choklad cupcake

Chocolate Cupcakes

170 g smör
100 g störsocker
2 eggs (små)
1 cups vetemjöl
1/2 tsk bikarbonat
1/4 tsk salt
69 g kakao
180 ml mjölk
1/2 tsk vaniljsocker
1 msk espresso pulver.

1.Vispa smör och störsocker till en fluffig blandning.
2.Tillsätt äggen en i taget under vispning
3.Blanda mjöl, vaniljsocker, bikarbonat, kakao och salt i en liten skål.
4.Häll i 1/3 av mjölblandningen i smeten växelvis med mjölken.
5.Vispa till en slät smet och Häll i muffinsformar.
6.Grädda i 175º 20-25 minuter.

Blue sky cream cheese Frosting

113 g mjuksmör
113 g Philadelphiaost
150 g florsocker
några droppa blå karamellfärg

Vispa ihop Philadelphiaost med mjuksmör krämigt.
Sila ner florsocker i krämen och vispa.
Droppa blå karamellfärg och vispa ihop

spitsa frosting på cupcake och dekorera med smulkex,sugarpasta och lite jordnötter


snälla rösta på mig!!
klicka här för att rösta
TÄVLINGS BIDRAG 8

5 kommentarer:

Tulipan´s bakverk sa...

Åhh vilken rolig cupcake... så fin så man vågar inte ens äta den.

Du älskade vän SAna... maila mig dina kontouppgifter så skickar jag pengar till dig för SP.. och du.. TACK! ;)

ska rösta på din cuppis ;)

Kram Stina

Idas Söta sa...

Vilka festliga cupcakes! Och vilka vackra rosor du gör!

Cecilia sa...

Så färgglada och roliga cupcakes! Man blir glad bara av att se på dem :)
Håller tummarna för ditt tävlingsbidrag!

Daniella - BakeCake sa...

Vilka jätte fina cupcakes!! Du är så himla duktig!

Jag har just nu en tävlingsmånad på BakeCake med massor av fina priser i potten, så klicka jätte gärna in och läs mer, första tävlingen startar på söndag! Ha det bra! Kram Daniella - BakeCake

Tulipan´s bakverk sa...

Sana tusen miljoner tack för ditt söta paket :)... bara säg hur många flaskor viol du vill ha så skickar jag det till dig ;)

Pussen och kramen!


STina