söndag 13 februari 2011

So sweet project....Rose bouguet cupcakes.

I love you every day.
So sweet project....for someone you Love!
So sweet project är ett roligt uppdrag av jag och mina kompisar som ska göra tårta, cupcakes eller bakelse som dekorera med ros.
Jag väljer att baka cupcakes som dekorerar med rose bouguet!
Min ide’ är att göra rose bouguet cupcakes. Jag väljer två färger, det blir en ljusrosa och en röd (inte riktigt röd hehe) som jag tycker att det passa perfekt ihop.
Den här cupcakes blir min Alla hjärtans dag cupcakes som jag ska ge till min man (tror jag hehe). Jag gillar de väldigt mycket eftersom de är väldigt söt och jag göra de med mitt hjärta!!
Recept på cupcakesen använder jag Romantic rose cupcakes från BBC Good Food. Jag tycker att de är väldigt bra recept, lätt, gott och snabbt.
Jag använder Jordgubbe Swiss Meringue Buttercream frosting för mina cupcakes.

Jordgubbe Swiss Meringue Buttercream.
4 stora äggvitor
226 g socker
226 g smör (mjuk)
¼ cup jordgubbe pure
Kombinera äggvitor och socker i en bunke. Vispa hela tiden över en bain marie (vattenbad) tills socker är smält och blandningen blir ca 65 grader varm.
Ta genast bort från värmen och vispa blandningen med elvisp till blandningen är fluffig och hård skum.
När blandningen är svalna, tillsätt smöret lite i target till slut och får en lätt och luftig kräm.
Häll i pure och arbeta krämen blank.
I love you every day.
Sana made by love...

23 kommentarer:

Hanna - Bakfnatt sa...

Vilken cupcake! Ett sådant arbete du har lagt ner och så vackert det blev! Din man måste bli väldigt glad =)

Annica - annicake sa...

Oj vad vacker! Väldigt romantisk och superfin!!

Mårtenssons kök sa...

Oj så fina, det ligger en hel del kärlek bakom de blommorna och kakorna!

sana sa...

Hej Hanna...
tack så mycket ;) vad snäll du är!
det tog lite tid med de där rosorna men det roligt tycker jag och jag hoppas att han bli glada när han ser den här cupcakesen.

Hej Anica...
tack så mycket ;) jo de gjorde med romantisk rose cupcake recept hehe så blir det dubla romans hehe

Hej Anki...
tack så mycket ;) självklart jag gjorde med mina kärlek för en man som jag älskar mycket hehe.

Linda & Bengtssons Baksida sa...

Vilken fantastisk cupcake! Superfin, och med massa kärlek bakom!

Tulipan´s bakverk sa...

lika vackert och härligt som vanligt Sana ;)

MMCakeDesign sa...

Imponerande vacker! Stor cupcakes eller väldigt små rosor?

sana sa...

Hej Linda...
Kärlek är så vackert! eller hur ;)

Hej Stina...
tack så mycket ;)vad gulligt du är!!

Hej Marina...
tack så mycket Marina, vad snäll du är ;)Den här cupcake formen köpte jag från ICA och de är lagom stor som inte behöver använde muffinsplåt och rosor är inte så lite heller hehe.

Kaksmulan sa...

Alldeles underbara!!
Ha en härlig Valentines day, stor kram på dig.

sana sa...

Hej Kaksmulan...
tack så mycket ;)Ha en härlig Valentines day på dig själv också!!

Sannas Goda sa...

Jättefina!

Cecilia sa...

Fantastisk fin, Sana, en riktig lyxcupcake! Ha en fin Alla Hjärtans Dag!

The Sweet Maison sa...

คุณยาทำอะไรเป็นดอกไม้ได้สวยน่ารักจริงๆค่ะ Happy Valentine's Day ย้อนหลังนะคะ :)

Remsan sa...

Vilket pyssel att få ihop en sådan fin cupcake. Hur många gjorde du?

Cupcakesfluffan sa...

Så otroligt vacker, du är så duktig på att baka och ta vackra bilder

Tove sa...

Otroligt vacker cupcake, men allt du gör är ju så väldigt vackert! Som jag sagt förut så är det alltid en fröjd för ögat att besöka din blogg. :-)

Li sa...

Vilken rolig idé, så himla vackert!

Sockertussen sa...

Den här har jag smygtittat på på Facebook, men jag måste skriva en liten kommentar här oxå =)
Den är så underbart fin!
Vilken kärleksbakelse du gjort gumman =D
Stor kram
//Nellie

cickan-piece of cake sa...

Vilken underbart fin cupcake! Helt perfekta rosor! :-)

sana sa...

Hej Sannas...
tack så mycket ;)

Hej Cecilia...
tack så mycket ;) dina cupcake är fantastisk också hehe!!

Hej The Sweet Maison...
tack så mycket ;)

sana sa...

Hej Emmi...
tack så mycket ;)jag har gjort ca 45 st. rosor!!

Hej Linda...
tack så mycket ;) vad snäll du är!!

Hej Tove...
Jag är alltid glada när jag läser dina kommentera faktisk ;)

sana sa...

Hej Li...
tack så mycket ;)

Hej Nellie...
tack så mycket ;) vad gulligt du är!!

Hej cickan-piece of cake...
tack så mycket ;)

Erika - Bakglädje sa...

Helt fantastiskt vackert!