måndag 12 april 2010

Mix Berry Tea Cake……för min härlig tea time


Det är mitt ljuvliga bär kaka som jag bakade föra veckan. För länge sent läst jag Karins blogg som hon blogga om sitt äppel kaka med vaniljkräm inne så jag tänkte att om jag använda min olika bär som ligga i fryst istället för äpple och använda cream cheese som jag köpte många paket istället för vaniljkräm de måste gick bra tillsammans.


Den här kakan använda jag olika bär och kräm cheese som var viktigare ingrediens. När jag hade gjort bottnen av kakan, blev det räcker inte till med min bakform så jag måste göra smuldeg på toppen. Äntligen min kaka blir gott ;d och jag var nöjd med resultat *hehe*.


Kaka bottnen hämtade jag från Rosa maränger tack för dina fina recept ;=)

Mix Berry Tea Cake.

Botten

4½ dl vetemjöl (eller drygt)
2 tsk bakpulver
2 dl strösocker
2 tsk vaniljsocker
175 g smör
2 ägg

Blanda ihop alla ingredienserna till degen.

Cream cheese fyllning

200 g cream cheese
1 ägg
150 g strösocker
1 msk citron saft
250 g mix bär

Blanda ihop alla ingredienserna till en krämig fyllning.


Smuldeg

50 g vetemjöl
50 g smör
50 g strösocker

Blanda ihop alla ingredienserna till en smuldeg.

Gör så här

Tryck ut degen i bakformen.
Bred ut kräm cheese fyllning på degen i formen.
Lägga bär över fyllningen och strö över smuldegsblandningen och grädda tills den har fått en ljus gyllenbrun färg.


Det var lätt och riktigt gott!! Yum…Yum… ;9

11 kommentarer:

Tulipan´s bakverk sa...

Titta nu kan jag kommentera igen :)

Men du vad sugen jag blev på bärpaj nu... ser sååååå mysigt ut med dina koppar osv :)

Kraaaam Stina

Hanna - Bakfnatt sa...

Kan bara hålla med Stina: Dina miljöbilder är jättefina =) Gott ser det ut också! ;-)

Daniella - BakeCake sa...

Åh jösses vad gott det där såg ut! Det skulle man inte tacka nej till.. och jätte fina bilder!
Kram Daniella - BakeCake

Linda sa...

Mmm vad gott!
Hej där,spana gärna in Victoria´s Secret i min webshop, underbara lip gloss;)
http://www.beautyinsideout.se

Malin sa...

Ser jättegott ut, och mång ahärliga foton!

Cecilia sa...

Gott med bärpaj! LÄnge sen jag lagade smulpaj. Snart dags, tror jag :)

Madde sa...

Tack så mycket:D Gud dina bakverk ser jämt lika underbara ut:D

Tänkte passa på att tipsa om en ny tävlingen på min blogg där 2st vinnare vinner Bakprodukter från tårtpinglan!
http://maddesmumms.blogg.se/2010/april/tavling-i-sammarbete-med-tartpinglan.html

Var med du oxå:D

sana sa...

hej stina !!
det klart att du kan kommentera igen!! jag köpte min koppar från tradera hehe det riktigt fint va?

hej hanna!!
tack sä mycket!! detta recept är ju gott *hehe*

hej daniella!!
tack för din fina kommentera ;=)

sana sa...

hej Linda....
tack så mycket & jag ska hälla min ögon

hej Malin....
tack så mycket va snäll du är ;0

hej Cecilia....
det alltid gott med bär paj & jag tror också du kommer att gilla detta recept

hej Madde...
tack så mycket

Dao sa...

โอ้วว อันนี้ก็น่ากิน ถ้วยน้ำชา Royal Albert ด้วย อยากได้ เล็งๆ อยู่ ซื้อดีไหมหนอ หรือ ไว้รอวันเกิดก่อน

sana sa...

ซื้อเลยๆ เราเชียร์อิอิ ถ้วยอะไรก็ไม่รู้สวยซะไม่มี แต่ยาก็ประมูณมาได้ใบเดียว หลังจากไปเห็นที่บล็อกคุณดาวนั่นแหล่ะคะ