torsdag 15 april 2010

Raspberry and white chocolate muffins……en räker det inte för mig!!


”Jag vill äta muffin… jag vill äta muffin…”
Jag hemsk gärna vill äta muffin igår eftersom jag inte hade bakat muffin länge.
Jag sökte recept från food blog serch som jag hade legat i min blog……Äntligen hittade jag ett bra recept som jag vänligt nöjd med!


Hallon och vitt chokladmuffins är gott!! Jag tror att många som hålla med mig!!
Detta muffins var mycket gott och saftigt, jag använde olja istället för smör så mina muffins blev mjuka och saftiga även om jag står i kylskåpet.


Jag tyckte mycket om min nya bakform och muffinsformarna som jag köpte från IKEA det var gullig och fint!!


Jag tog det här recept från Ali ´´Gimme some oven!´´ tack för din fina recept ;=)

Raspberry and White Chocolate Muffins

Ingredients:

• 2 tsk citronsaft
• 1 cup mjölk
• 1/2 cup olja
• 1 ägg
• 2 cups vetemjöl (ca 356 g.)
• 3 tsk. bakpulver
• 1/2 tsk. salt
• 2/3 cups strösocker (ca 134 g.)
• 2/3 cup grovhackade vitchoklad
• 1 1/4 cups hallons


Gör såhär

• Sätt ugnen på 225°C.
• Blanda torra ingredienserna (vetemjöl, bakpulver, salt, strösocker, grovhackade vitchoklad)
• Blanda citronsaft, mjölk, ägg, olja
• Häll i mjölkblandningen i torra ingredienserna till en smet (inte så lång tid)
• Rör ner hallonen och blanda väl.
• Fyll muffinsformarna till hälften.
• Grädda ca 15 min.


Smaka måltid!!

18 kommentarer:

Hanna - Bakfnatt sa...

Mmm... Hallon och vit choklad är ju bara så gott tillsammans!! De ser fina ut och jag vill ha en nu =)

sana sa...

hej hanna...
ja...det vara gott tillsammans *hehe* jag tror att en räker inte kanske två blev lagam hehe...

Filippa H. sa...

Det verkar som ett finfint recept, det skall jag prova! Bakade muffins med blåbär och smultron igår med ett nytt recept jag inte provat innan, men de blev lite halvlyckade faktiskt, så jag är på jakt efter andra och bättre recept! Just bärmuffins tycker jag ofta är lite svårare än andra muffins att lyckas med, de blir lätt lite för "vattniga" eller så... Men dina var verkligen jättefina! :)

Tulipan´s bakverk sa...

OJ.. hallon och vitchoklad är hur mumsigt som helst :)

och jättefina! Vilka härliga formar :)
Kram Stina

Cecilia sa...

Åh så söta! Vill ha.. =)

Elin sa...

Vilka söta cupcakes! Och så gott med hallon och vit choklad.

Tove sa...

De är jättesöta, och hallon och vit choklad passar ju så bra ihop! Du kan verkligen konsten att göra vackra bakverk, och dessutom ta fina bilder av dem. :-) Alltid kul att se vad du hittat på. :-)

Rebecca sa...

Sicka söta muffins. :)

Baktokig sa...

Svar: Tack så mycket! :D
Åh så gott det lät med hallon och vitchoklad tillsammans i en muffin! :) Och vilka supersnygga muffinsformar du har använt!

Sanna sa...

Hej Sana! Wow vilka fina bilder :) till nästa födelsedag får det bli ett av dina recept :)

Dao sa...

ถ้วยมัฟฟิ่นน่ารักจัง กำลังคิดว่าจะทำมัฟฟิ่น ดีหรือเปล่าหนอ ...แต่ตัวขี้เกียจมันฉุดไว้น่ะ

kockajäveln sa...

Ljuvliga muffins!:)

sana sa...

hej Filippa...
den recept jag kommendera de är så gott

hej Stina...
tack stina, man kan köpa bakfomen från IKEA det biligt också bara 12kr /paket & de ha många st.

hej Cecilia...
tack så mycket & du kan få 2 st. eiei





sana sa...

Hej Elin...
tack så mycket

Hej Tove...
tack så mycket för din fina kommentera ;=)

hej Rebecca...
tack så mycket :=)

sana sa...

hej baktokig...
tack så mycket ;=)

hej sanna...
tack så mycket kul att du gillar mina recept *hehe*

ดีคะดาว...
ถ้วยมัฟฟินสอยมาจาก IKEA คะคุณดาว ถูกด้วยน่ารักด้วย ตัวขี้เกียจสะบัดๆมันเดี๋ยวเดียวก็หลุดคะ อิอิ

hej Chili...
tack så mycket

yasemin sa...

Gud så söta Sana. Fint med rosett.

sana sa...

tak yasemin..
de var lätt och gott!!

Tina sa...

Så fina formar från Ikea!! :) dom måste jag prova någon gång ;) Det såg jättegott ut!